Rola reklam remarketingowych

Rola reklam remarketingowych

Wszechobecny dziś internet w znacznym stopniu zrewolucjonizował materiały reklamowe, które są dziś znacznie bardziej rozbudowane niż treści opracowywane kilka lat temu. Zdaniem ekspertów Google najlepsze efekty zapewnia dziś maksymalnie spersonalizowana reklama, której treści odnoszą się bezpośrednio do indywidualnych potrzeb i pragnień klientów. Sporą popularnością wśród reklamodawców cieszy się obecnie zwłaszcza remarketing. Jakimi cechami charakteryzuje się ten niezwykle skuteczny przekaz reklamowy?

Remarketing w walce o klienta

remarketingNa samym wstępie należy zwrócić uwagę na to, że marketing internetowy niejedno nosi dziś imię. Reklamodawcom nie zależy już jedynie na pozyskaniu nowych klientów, ale również na utrzymaniu uwagi odbiorców, którzy wdali się już w jakąkolwiek interakcję z reklamowanym produktem bądź usługą, nawet jeśli kontakt ten nie wiązał się z docelowym kupnem. Dlaczego warto więc mimo wszystko podtrzymać zainteresowanie potencjalnego klienta za wszelką cenę? Należy przede wszystkim liczyć się z tym, że wszędobylskie bodźce, na które natrafia typowy użytkownik internetu, potrafią być bardzo przytłaczające i wręcz dekoncentrujące. Nawet jeśli potencjalny klient poszukuje właśnie naszego produktu, to jednak natłok dostępnych opcji może początkowo go dekoncentrować. Warto więc walczyć o uwagę klienta i nieustannie przypominać mu o jego potrzebach. Reklama graficzna, która będzie niejako podążać za danym użytkownikiem może ostatecznie skłonić go do zakupów po namyśle. Wizualizowanie potrzeb nierzadko popycha do sfinalizowania transakcji, ponieważ potencjalny klient odnosi wówczas wrażenie, że oferta ta dostosowana jest właśnie do jego konkretnych potrzeb. Kampanie remarketingowe są więc przemyślanym zbiorem działań mających na celu ponowne sprowadzenie użytkownika na stronę, którą już wcześniej odwiedził. Podczas opracowywania tego typu kampanii niezwykle ważne jest określenie personalnych potrzeb klientów, a więc tzw. grupy docelowej, której dana rzecz się wyświetlić. Zbyt ogólne, niesprecyzowane reklamy nie mają w tym wypadku sensu, ponieważ nie bazują na skonkretyzowanych oczekiwaniach użytkownika.

Poprawne przeprowadzone działania remarketingowe przynoszą niezwykle pozytywny skutek. Na kampanie te powinni zdecydować się klienci posiadające własne witryny internetowe oraz odpowiadające im wersje mobilne. Pamiętajmy bowiem o tym, że format współczesnych treści reklamowych powinien być dostosowany również do urządzeń mobilnych, które to sukcesywnie wypierają dziś niezbyt kompaktowe komputery stacjonarne czy laptopy.

Zostaw odpowiedź