Posiadanie zbiorników na AdBlue w tirze

Posiadanie zbiorników na AdBlue w tirze

Ekolodzy twierdzą, że silniki diesla w samochodach ciężarowych emitują za dużo dwutlenku węgla do atmosfery. Dlatego postanowiono zastosować wysokoprocentowe stężenie moczniku, jako paliwo alternatywne. Jest o wiele bardziej bezpieczne dla atmosfery. Samochody muszą posiadać specjalny zbiornik na to paliwo, określane jako AdBlue. Można go zamontować nawet w ciężarówkach starszego typu. Trzeba jednak zaprojektować instalację do tego niezbędną. 

Jak projektuje się zbiorniki AdBlue w tirach?

zbiornik na AdBlueKażdy samochód dostawczy ma dwa zbiorniki na ropę naftową. Są one na jednej płaszczyźnie. jeden jest większy od drugiego. Pomiędzy nimi jest przerwa, która coraz częściej zostaje zapełniona przez zbiornik na AdBlue. Jednak aby go mieć trzeba wprowadzić niewielkie zmiany w instalacji. Do gaźnika podczepia się drugi przewód, który dostarcza AdBlue. Dodaje się do niego zaślepkę, która zamyka jeden z wężyków, ponieważ jednocześnie do układu paliwowego może trafiać jeden typ paliwa. Również wydech jest modyfikowany. Spaliny AdBlue są wydalane z większym ciśnieniem. Jak sterowana jest ta zaślepka? Jest to najprostszy mechanizm, który można uruchomić podczas wyłączonego silnika. Kierowca ma przełącznik, który przesuwa ją z wężyka na drugi wężyk. Zbiorniki mają dużą pojemność, ponieważ mieści się do nich nawet czterysta pięćdziesiąt litrów AdBlue. Takie zbiorniki wykonywane są na zamówienie.

Zastosowanie takich zbiorników może bardzo pomóc, ponieważ niektóre z państw chcą wprowadzić nakaz stosowania AdBlue na ich terenie. Zbiorniki są dość tanie, dlatego warto się w nie wyposażyć, chociażby na wszelki wypadek. Cały montaż instalacji trwa około dwóch dni, a mechanicy najczęściej robią to wtedy, kiedy firma transportowa nie pracuje, czyli w weekendy.