Korzystanie z sauny relaksuje i obniża ciśnienie

Korzystanie z sauny relaksuje i obniża ciśnienie

 

Po całym tygodniu ciężkiej pracy warto pozwolić sobie na chwilę wytchnienia i relaksu. Wystarczy poświęcić dwie godziny w ciągu weekendu, żeby naładować akumulatory. Sposobem na relaks i wytchnienie może być wizyta na saunie. Korzyści zdrowotne saun znane są od wieków. Trzeba jednak wiedzieć, jak z nich korzystać, żeby osiągnąć pozytywne rezultaty.

Sauny fińskie ogrzewają ciało na sucho

producent saun fińskichJest wiele rodzajów saun, z których każda działa inaczej. Wspólną właściwością wszystkich jest oczywiście ogrzewania ciała. Wyjątkową sauną jest ta, której początki wywodzą się z Finlandii. Zresztą ten kraj to największy oraz renomowany producent saun fińskich na świecie. Sauny fińskie mają to do siebie, że ogrzewają ciało na sucho. Jest piec, który rozgrzewa niewielkie pomieszczenie sauny do temperatury około 110 stopni Celsjusza. Powietrze w saunie jest suche i nie ma w niej wilgoci. W przeciwieństwie do sauny parowej, w której rozgrzane kamienie polewa się wodą w celu wytworzenia unoszącej się pary. W suchej saunie łatwiej się oddycha, a przede wszystkim można robić to poprzez nozdrza. Korzystając z sauny fińskiej trzeba pamiętać o kilku zasadach. Sesje nie powinny trwać dłużej, aniżeli dziesięć do piętnastu minut. Po każdej sesji na saunie należy wziąć chłodny prysznic, który pobudzi krążenie. Bo korzystając z sauny obniżamy ciśnienie krwi. Nie jest to więc przyjemność dla niskociśnieniowców. Największą zaletą sauny jest uczucie relaksu, jakie towarzyszy nam podczas każdej sesji. Obniżenie ciśnienie też ma wpływ na to, że nasz mózg i mięśnie pracują na wolniejszych obrotach. Można naprawdę odpocząć, nawet w ciągu tych kilkunastu minut na saunie. Dzisiaj z takiego pożytecznego dobrobytu skorzystać może każdy. Miejsc, w których dostępne są sauny jest bardzo dużo. Najczęściej znajdują się one w kompleksach wodnej rozrywki czy też na miejskich basenach. Korzystanie z sauny to naprawdę dobry sposób na weekendową regenerację ciała i duszy.

Sauny fińskie, parowe czy na podczerwień mają wiele zdrowotnych właściwości. Można z nich korzystać, ale trzeba wiedzieć jak. Kilkunastominutowe sesje pomogą ukoić nerwy i wyciszyć myśli. W przerwach między sesjami na saunie należy wziąć zimny prysznic, który pobudzi krążenie i sprawi, że poczujemy się jeszcze lepiej.